Regulamin

UCHWALA Xl/74/2018 RADY MIEJSKIEJ W ALWERNI

z dnia 17 października  2018 r.

 

w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Alwernia

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) oraz art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz. U. Z 2018 r. poz. 1152) Rada Miejska w Alwerni uchwala co następuje:

 

§1

Przyjmuje się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

 

§2

Traci moc Uchwała Nr XLV/329/2006 Rady Miejskiej w Alwerni z dnia 31 maja 2006 roku w sprawie uchwalenia "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Alwernia"

 

§3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Alwernia

 

§4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

 

Przewodniczący Rady

mgr Tomasz Tomaszewski

 

 

 

Załącznik do uchwały Nr XI/74/2018 Rady Miejskiej w Alwerni

z dnia 17 października 2018 r.

 

 

 

Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

 

Rozdział 1.

Przepisy ogólne

  1. Niniejszy regulamin dotyczy dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Alwernia.
  2. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług.
  3. Ilekroć  w niniejszym  regulaminie  mowa  o ustawie  rozumie  się  przez  to  ustawę  z dnia  7 czerwca  2001 r.  o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz. U. Z 2018 r.  poz. 1152). Pozostałe pojęcia użyte w regulaminie mają znaczenie wskazane w ustawie.
  4. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne prowadzi swoją działalność w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków.

 

Rozdział 2.

Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Oddział 1.

Prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego

1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków ma obowiązek:

  • zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych do:
  • realizacji   dostaw   wody   w wymaganej   ilości   i pod   odpowiednim   ciśnieniem,   zgodnym   w szczególności z przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 133 2, poz. 1529 oraz Dz. U. z 2018 r., poz. 12),
  • dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny,
  • zapewnić należytą jakość dostarczanej wody odpowiadającą w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 13 usta wy,
  • dostarczać odbiorcy usług wodę z sieci wodociągowej na podstawie pisemnej umowy, o treści ustalonej według zasad określonych przepisami obowiązującego prawa,w szczególności ustawą i niniejszym regulaminem,
  • odbierać od odbiorcy usług ścieki na podstawie pisemnej umowy o treści ustalonej według zasad określonych przepisami obowiązującego prawa, w szczególności ustawą i niniejszym regulamin em,
  • wydawać warunki techniczne niezbędne do podłączenia do sieci oraz uzgadniać przedłożoną przez inwestora dokumentację techniczną,
  • instalować i utrzymywać (na swój koszt) u odbiorcy usług wodomierz główny,
  • prowadzić regularną wewnętrzną kontrolę jakości dostarczanej wody,
  • prowadzić regularną kontrolę urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne,
  • zapewniać należyte warunki odbioru ścieków oraz zapewnić jakość oczyszczonych i odprowadzanych ścieków, w szczególności poprzez regularne prowadzenie kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków, w tym ścieków przemysłowych, oraz przestrzegania warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych ,
  • dokonywać napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przyłączy będących w jego posiadaniu,
  • zapewniać  budowę  oraz  modernizację  urządzeń  wodociągowych  i kanalizacyjnych  w zakresie  wynikającym z wieloletniego planu  rozwoju  i modernizacji  urządzeń  wodociągowych  i urządzeń  kanalizacyjnych  będących w jego posiadaniu i posiadanych środków finansowych,
  • in formować o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi w formie i trybie określonym przepisami ustawy,
  • na pisemny wniosek odbiorcy usług zlecić wykonanie ekspertyzy wodomierza głównego przez Okręgowy Urząd Miar w celu sprawdzenia prawidłowości wskazań i w przypadku stwierdzenia przez ten Urząd  jego wadliwego działania , ponieść koszty ekspertyzy i wymiany.

2. W zakresie dostarczania wody i odbioru ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo:

  • wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego odbiorcy usług w celach określonych w art. 7 ustawy,
  • przeprowadzania kontroli prawidłowości realizacji robót zgodnie z warunkami przyłączania do sieci,
  • przeprowadzania kontroli technicznego stanu przyłącza w czasie jego użytkowania,
  • wymagać przed ostatecznym uruchomieniem przyłącza przedstawienia przez inwestora dokumentów stwierdzających wykonanie nowego obiektu zgodnie z przepisami prawa budowlanego i sanitarnego.

 

Oddział 2

Prawa i obowiązki odbiorcy usług

1. Odbiorca usług ma obowiązek:

  • korzystać z instalacji wodociągowej w sposób uniemożliwiający występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu sieci, a w szczególności eliminować możliwości  wystąpienia skażenia wody w sieci, w tym wskutek cofnięcia się wody  z instalacji wodociągowej lub powrotu ciepłej wody z instalacji centralnego ogrzewania, jak również utrzymywać urządzenia będące w jego posiadaniu w należytym stanie ,
  • korzystać z instalacji kanalizacyjnej w sposób uniemożliwiający występowanie zakłóceń w funkcjonowaniu sieci oraz nie wprowadzać do urządzeń kanalizacyjnych odpadów i substancji wskazanych w art. 9 ust. 2 ustawy, a w przypadku dostarczania ścieków przemysłowych spełniać warunki wskazane w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ustawy;
  • umożliwiać    realizację    uprawnień     przedsiębiorstwa  wodociągowo-kanalizacyjnego, o których mowa w art. 7 ustawy;
  • prawidłowo utrzymywać i zabezpieczać wodomierz główny (łącznie z pomieszczeniem przewidzianym do lokalizacji wodomierza głównego), pozostałe wodomierze oraz urządzenie pomiarowe, a także zapewnić łatwy dostęp do tych przyrządów;
  • niezwłocznie zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o uszkodzeniu i zaborze wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego , w tym o uszkodzeniu i zaborze plomb;
  • zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o planowanych zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą  mieć wpływ  na działanie sieci oraz ilość  pobieranej  wody  i odprowadzanych ścieków,  a także przeznaczenie wody;
  • powstrzymywać się od dokonywania jakichkolwiek czynności mogących mieć wpływ na zmianę stanu technicznego urządzeń i przyłączy wodociągowych lub kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego , bez uzgodnienia tego z tym przedsiębiorstwem, w tym nasadzeń drzew i krzewów oraz zabudowy w pasie terenu, w którym zlokalizowana jest sieć wodociągowa lub kanalizacyjna;
  • zawiadamiać przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne o posiadanych własnych ujęciach wody w celu umożliwienia prawidłowego obliczenia należności z tytułu odprowadzania ścieków;
  • pokryć koszty ponownego wykonania czynności przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego w przypadku braku możliwości wykonania uprawnień wymienionych w pkt 3 z winy odbiorcy usług, gdy poprzedni  termin został uzgodniony z odbiorcą usług ;
  • pokryć koszty wykonanej na zlecenie odbiorcy usługi ekspertyzy wodomierza głównego w przypadku, gdy wykonana ekspertyza potwierdziła jego prawidłowe działanie.

2. Odbiorca usług ma prawo do:

  • odbierania wody o odpowiednim ciśnieniu i jakości;
  • nieprzerwanego odprowadzania ścieków;
  • bezpłatnego korzystania z zastępczych w dostawie wody, wskazanych w Rozdziale 8;
  • zgłaszania przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu reklamacji, o których mowa w Rozdziale 9.

 

Rozdział 3

Warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług

  1. Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie pisemnej umowy między przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a odbiorcą usług.
  2. Podpisanie umowy  z odbiorcą  usług następuje  po złożeniu  przez niego wniosku o zawarcie  umowy. Umowa z osobami korzystającymi z lokali w budynku wielolokalowym zawierana jest na pisemny wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego.
  3. Osoba, której nieruchomość została przyłączona do sieci, jest zobowiązana przedstawić przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu dokument określający aktualny stan prawny przyłączanej nieruchomości.
  4. Umowa może zostać zawarta również z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, po wykazaniu przez nią faktu korzystania z przyłączanej nieruchomości.
  5. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia w swojej siedzibie i na stronie internetowej wzór wniosku o zawarcie umowy.
  6. Przedsiębiorstwo     wodociągowo-kanalizacyjne     udostępnia     zainteresowanym     podmiotom     informacje o szczegółowych warunkach zawierania umów , w tym o konieczności przedstawienia przez odbiorców usług dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu, w którym możliwe jest zawarcie umów.
  7. Umowa, o której mowa w ust. 1, może zostać zawarta w lokalu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego lub poza nim. W przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, odbiorcy usług będącemu konsumentem przysługuje prawo  odstąpienia od takiej  umowy  w terminach  i zasadach  określonych  w ustawie  z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2017, poz. 683).

 

Rozdział 4

Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach

  1. Podstawę rozliczenia ilości pobranej wody lub wprowadzonych ścieków stanowi wodomierz główny albo przeciętne normy zużycia.
  2. Podstawę rozliczeń wynikających z umowy o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków stanowi aktualna taryfa przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, określająca ceny i stawki opłat za zbiorowe  zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.
  3. W  razie  braku  wodomierza   głównego   ilość  wody  dostarczonej   do  nieruchomości   ustala  się  w oparciu  o przeciętne normy zużycia wody, określone w przepisach wykonawczych do art. 27 ust. 3 ustawy. W razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie umowy, o której mowa w§ 8 ust. 1, jako równą ilości wody pobranej lub określonej w umowie.
  4. Okresy rozliczeniowe obowiązujące odbiorców usług są określone w umowie.
  5. Odbiorca  usług  dokonuje  zapłaty za  dostarczoną  wodę lub odprowadzone ścieki w terminie określonym w fakturze, który nie może być krótszy niż 14 dni od daty jej wysłania lub dostarczenia w inny sposób.
  6. Stosowanie przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne cen i stawek opłat wynikających z nowych, podanych do wiadomości publicznej taryf, nie wymaga odrębnego informowania odbiorców usług o ich rodzajach ani wysokości.
  7. Wejście w życie nowych taryf nie powoduje konieczności zmiany Umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków.

 

Rozdział 5

Warunki przyłączania do sieci

1. Podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci składa do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wniosek o wydanie warunków przyłączenia .

2. Wniosek, o którym mowa w ust. I zawiera:

  • oznaczenie wnioskodawcy, wraz z danymi umożliwiającymi kontakt z wnioskodawcą,
  • wskazanie rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
  • określenie wielkości przewidywanego poboru wody,
  • wskazanie przewidywanej ilości odprowadzanych ścieków i ich rodzaju, a w przypadku dostawców ścieków przemysłowych, również jakości odprowadzanych ścieków oraz zastosowanych lub planowanych do zastosowania urządzeń podczyszczających,
  • opis nieruchomości, do której będzie dostarczana woda, lub z której będą odprowadzane ścieki, w szczególności określenie jej lokalizacji, powierzchni, sposobu zagospodarowania, a także przeznaczenia.
  • wskazanie planowanego terminu rozpoczęcia poboru wody lub dostarczania ścieków.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.

4. Warunki, o których mowa w ust. 3, określają co najmniej:

  • miejsce i sposób przyłączenia nieruchomości do sieci, w tym miejsce zainstalowania wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego,
  • maksymalną ilość wody dostarczanej do nieruchomości,
  • maksymalną ilość ścieków odprowadzanych z nieruchomości i ich jakość,
  • informacje o rodzaju i zawartości dokumentów, jakie powinien przedłożyć podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci w celu realizacji przyłącza,
  • okres ważności wydanych warunków przyłączenia, który nie może być krótszy niż 2 lata.

 

Rozdział 6

Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych

  1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odmówić przyłączenia nieruchomości do sieci: -jeśli nie istnieją techniczne możliwości świadczenia usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków lub -jeśli wskutek przyłączenia warunki świadczenia usług przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne pogorszą się do tego stopnia,  że niemożliwe będzie  zachowanie minimalnego poziomu świadczonych usług  w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
  2. Jeżeli przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odmówi przyłączenia nieruchomości  do  sieci  zgodnie z ust. 1, jest ono obowiązane przesłać podmiotowi ubiegającemu się o przyłączenie do sieci pisemną odmowę wraz z uzasadnieniem. W takim wypadku przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne nie wydaje warunków przyłączenia do sieci.
  3. Warunkiem przystąpienia do wykonania przyłącza zgodnie z warunkami przyłączenia wydanymi przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej przez podmiot ubiegający się o przyłączenie do sieci z przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym.

 

Rozdział 7.

Sposób dokonywania przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odbioru wykonanego przyłącza

  1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dokonuje sprawdzenia zgodności wykonanych prac z wydanymi warunkami przyłączenia oraz uzgodnioną dokumentacją techniczną.
  2. Określone w warunkach przyłączenia próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron, na podstawie pisemnego zgłoszenia odbiorcy, złożonego w przedsiębiorstwie  z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem.
  3. Odbiór prac ulegających zakryciu (zasypaniu), w tym częściowemu zakryciu (zasypaniu), podmiot przyłączany jest zobowiązany zgłaszać przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu przed zakryciem (zasypaniem).
  4. Przed zasypaniem podmiot przyłączany zobowiązany jest wykonać operat geodezyjny, w zakresie wskazanym w przepisach wykonawczych do art. 43 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ,  poz. 1529 oraz Dz. U. z 2018 r.,  poz. 12), w dwóch  egzemplarzach , z których jeden dostarczy do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, a drugi do odpowiedniego urzędu zajmującego się aktualizacją dokumentacji geodezyjnej.

 

Rozdział 8

Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków

1. W przypadku niedotrzymania ciągłości świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne usług oraz odpowiednich parametrów dostarczanej przez nie wody, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek:

  • poinformować niezwłocznie odbiorców usług o takich przypadkach , na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób, w tym wskazać, o ile to możliwe , planowany termin przywrócenia prawidłowego funkcjonowania sieci i odpowiednich parametrów dostarczanej wody,
  • zapewnienia odbiorcom usług zastępczych punktów poboru wody w przypadku przerw w dostawie wody przekraczających 12 godzin oraz poinformowania odbiorców usług o lokalizacji takich punktów, na swojej stronie internetowej , w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób,
  • o ile jest to możliwe, podjąć niezbędne działania celem przywrócenia ciągłości świadczenia usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody,
  • poinformować odpowiednie gminne dyżurne służby, wskazując przewidywany czas przywrócenia ciągłości świadczonych usług.

2. O planowanych ograniczeniach w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków przedsiębiorstwo wodociągowo­-kanalizacyjne informuje odbiorców usług, na swojej stronie internetowej, w mediach lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną przerwą w świadczeniu usług.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne informuje o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, w sposób opisany w ust. 1, odbiorców usług co najmniej 20 dni przed planowanym terminem odcięcia  dostaw  wody  lub  zamknięcia  przyłącza  kanalizacyjnego,  podając  jednocześnie  informacje o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru.

4. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadku, gdy jakość wprowadzanych do sieci ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa, w szczególności w ustawie i w wydanych do niej przepisach wykonawczych. Postanowienie to nie narusza innych uprawnień przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego wynikających z ustawy .

 

Rozdział 9

Standardy obsługi odbiorców usług, w tym sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących w szczególności zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków

1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do wyznaczenia osoby lub osób odpowiedzialnych za obsługę odbiorców usług oraz podmiotów ubiegających się o przyłączenie do sieci, w tym informowanie ich o obowiązujących przepisach oraz wynikających  z nich prawach i obowiązkach, a także przyjmowania  reklamacji , jak również o szczegółowych  warunkach  zawierania  umów,  w tym o konieczności przedstawiania dokumentów umożliwiających podpisanie  umowy  oraz o czasie i miejscu , w którym możliwe jest zawarcie umów.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia, aby informacje zawierające co najmniej:

  • wskazanie komórki organizacyjnej upoważnionej do kontaktów z odbiorcami usług oraz podmiotami  ubiegającymi się o przyłączenie do sieci oraz do przyjmowania i rozpatrywania reklamacji,
  • dane umożliwiające kontakt oraz godziny przyjmowania reklamacji oraz udzielania informacji, były udostępnione w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz na jego stronie internetowej.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zapewnia, aby w jego siedzibie lub na jego stronie internetowej udostępnione były następujące dokumenty w aktualnym brzmieniu:

  • taryfa,
  • niniejszy regulamin,
  • tekst jednolity ustawy (w przypadku braku tekstu jednolitego - tekst ujednolicony) wraz z aktami wykonawczymi,
  • informacje dotyczące :
  • szczegółowych warunkach zawierania umów , w tym o konieczności przedstawienia dokumentów umożliwiających podpisanie umowy oraz o czasie i miejscu , w którym możliwe jest zawarcie umów,
  • procedury reklamacyjnej,
  • sposobu rozstrzygania, zgodnie z ustawą, spraw spornych w przedmiocie :
  • odmowy zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
  • odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego , lub odmowy przyłączenia do sieci nieruchomości, osobie ubiegającej się o przyłączenie nieruchomości do sieci.

4. Odbiorcy usług oraz podmioty ubiegające się o przyłączenie do sieci mają prawo wnoszenia do przedsiębiorcy wodociągowo-kanalizacyjnego reklamacji dotyczących świadczonych przez nie usług, w tym w szczególności wysokości opłat za takie usługi.

5. Reklamacje powinny zawierać :

  • imię i nazwisko albo oznaczenie podmiotu zgłaszającego reklamację,
  • przedmiot reklamacji,
  • uzasadnienie,
  • informacje co do możliwości kontaktu z podmiotem zgłaszającym reklamację.

6. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwiania reklamacji i sposobie rozstrzygania zgodnie z ustawą , spraw spornych w terminie 30 dni od daty jej wpływu w formie pisemnej, chyba że podmiot zgłaszający reklamację wskaże inny sposób kontaktu.

 

Rozdział 10

Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

  1. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na mocy umowy zawieranej przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne a Gminą Alwernia.
  2. Prawo do pobierania wody na cele przeciwpożarowe z sieci przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego posiadają wyłącznie jednostki straży pożarnej.
  3. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem miejsca i daty poboru określa pisemna informacja składana przez komendanta straży pożarnej Gminie Alwernia, która stanowi podstawę do rozliczeń za pobraną wodę pomiędzy przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym a Gminą Alwernia.

Pobierz skan oryginału

WRÓĆ

Kontakt

Zakład Usług Komunalnych

w Alwerni Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

12 283 12 78

zukal@alwernia.pl

32-566 Alwernia, ul. Sienkiewicza 48

Zobacz pełne dane teleadresowe